E-10 Pro Stock

MODELE SAMOCHODÓW WYŚCIGOWYCH
w podziałce 1:10 z napędem elektrycznym
Klasa E-10 TC Pro Stock


1. Nadwozie.
Dopuszczone są modele z karoseriami typu Touring Car (Sedan), w wersjach 2- lub 4-drzwiowych samochodów. Nie są dopuszczone modele z karoseriami typu Sport. Modele muszą posiadać takie detale nadwozia, jak: światła, okna, wloty powietrza, itp. Karoserie nie mogą być obcinane powyżej dolnej linii zderzaka lub dolnej linii drzwi. Karoserie mogą posiadać otwory przeznaczone wyłącznie na mocowanie do podwozia, wyjścia anteny oraz transpondera. Dopuszczony jest tylny płat karoserii umieszczony jak w oryginale, nie może on jednak wystawać ponad dach i musi być trwale związany z karoserią. Przedni spoiler musi być integralną częścią karoserii.

2. Podwozie.
W klasach E-10 TC dopuszczone są modele z napędem na jedną, dowolną oś (2WD) lub z napędem na dwie osie (4WD). Model musi posiadać zawieszenie niezależne dla wszystkich kół. Niedopuszczalne jest stosowanie sztywnej osi tylnej. Żadna część podwozia ani wyposażenia nie może wystawać poza karoserię. Minimalny prześwit dla wyścigu na torze dywanowym – 5 mm.

3. Zderzaki.
Dopuszczone są zderzaki z pianki i nie mogą one wystawać poza obrys karoserii.

4. Ogumienie.
Dopuszczone są wyłącznie opony gumowe. Dozwolone środki podnoszące przyczepność opon: – Corally TC2 (Jack the gripper), LRP Top grip carpet, Orion Foam TQ, CS Grip tyre conditioner, Orion street juice, Jack the Gripper, Trinity Tyre Tweak, GM X grip 3, LRP top grip Asphalt.

5. Regulator prędkości.
Dopuszcza się wyłącznie Speedpassion Cirtix Stock Club Race (numer artykułu 12280). Niedozwolone są jakiekolwiek modyfikacje w regulatorze.

6. Silnik.
Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem: Speedpassion Competition 3.0, bezszczotkowy 13.5T. Niedozwolone są jakiekolwiek modyfikacje w silniku.

6A. Przełożenie całkowite modelu >=1:4,5
Przypominamy wzór na przełożenie całkowite (bez względu na wartość modułu kół zębatych):
(ilość zębów zębatki odbierającej/ilość zębów zębatki atakującej) x przełożenie wewnętrzne modelu = przełożenie całkowite modelu

7. Akumulatory.
Dopuszcza się wyłącznie stosowanie akumulatorów litowo-polimerowych LiPo o nominalnym napięciu 3,7 V na ogniwo.
Wymiary pakietu akumulatorów LiPo 2S1P lub 2S2P:
– długość – max. 139,0 mm,
– szerokość – max. 47,0 mm,
– wysokość – max. 25,1 mm.
Dodatkowe wymagania dotyczące akumulatorów LiPo 2S1P/2S2P:
– pakiet zamknięty w sztywnej obudowie z ABS lub podobnego materiału,
– oryginalna etykieta z nominalnymi wartościami napięcia i pojemności oraz logo/nazwa producenta,
– przewody o przekroju odpowiednim do dopuszczalnego prądu rozładowania lub oryginalne wewnętrzne piny,
– maksymalne napięcie ładowania pakietu LiPo 2S1P/2S2P – 8,40 V,
– ładowanie pakietu wyłącznie w specjalnej torbie zabezpieczającej,
– ładowanie pakietu wyłącznie z urządzeń obsługujących akumulatory litowe w standardzie CC/CV – stały prąd/stałe napięcie,
– zawodnik używający urządzeń innych niż ww. lub ładujący akumulatory powyżej wartości napięcia ww. zostanie zdyskwalifikowany z zawodów.
Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu.
Zabronione jest stosowanie dodatkowego zasilania odbiornika.

8. Zabronione wyposażenie dodatkowe.
Zabronione jest stosowanie czujników poślizgu, obciążenia i żyroskopów.

9. Wymiary i ciężar modelu.

– długość całkowita (z karoserią): min 360 mm – max 460 mm
– szerokość całkowita (z karesorią): max 200 mm
– szerokość podwozia z kołami: max 190mm
– wysokość całkowita: min 115mm
– rozstaw osi: max 270 mm
– średnica piasty koła: max 50 mm
– szerokość piasty koła: min 18 mm – max. 26 mm
– średnica opony założonej na piastę: min 55mm – max 67mm
– płat ( tylny spojler): szer. max 190 mm, wys. max 25 mm, głębokość max. 40 mm
– ciężar minimalny bez transpondera: 1350g

Przepisy klasy Pro Stock do pobrania (.pdf)

STOWARZYSZENIE

Automobilklub Polski Komisja Modelarstwa Kołowego Szkoła RC - Logo AK ATA Racing Team - Logo Kanał RSS portalu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Modelarzy

Copyright C 2007-2011 OSM